fredag 7 december 2012

Take from me the crown of sympathy

Den sjunde december är för mig alltid en speciell dag eftersom det var just det datumet som jag gick på min första hårdrockskonsert, en magisk kväll under yngre stenåldern, mot begynnelsen av bronsåldern. Till råga på allt spelar ett annat favoritband i London just ikväll, när jag av många skäl - framför allt konstutställningen jag nämnde i förra inlägget - inte har möjlighet att vara  där. I detta kalla och fuktiga men på doom metal ack så berikade land...

I protest vräker jag på med en liveversion av The Crown of Sympathy från året då jag såg My Dying Bride första gången (men nej, det var trots allt inte de utan ett betydligt muntrare och mer välkänt band som spelade på konserten jag nämnde i inledningen)...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar