tisdag 3 juli 2012

Knäppa sökord: Ett bloddränkt mysterium

Jag har bara bloggat i drygt tio månader, men börjar redan notera en del mer eller mindre kuriösa ord och meningar som folk googlat efter då de hittat hit.
Mina två första favoriter som förtjänar omnämnande hör till det (återigen) återkommande temat blod, och den första lyder:

blod på golv hur ta bort

Man frågar sig onekligen vad som föranledde den googlande att konsultera internet (denna informationens allsmäktige gudom!) i hopp om att lösa sitt kladdiga problem.
Detalj ur fantasiporträtt av en viss grevinna Bathory-Nadasdy, målat av undertecknad 2011.
En person med en favorithobby som gick hårt åt de egna kläderna liksom åt golv och väggar i slott och residens, och inget Google hade hon för tips och råd om fläckborttagning heller.

Var det något så oskyldigt som ett blackmetalband som öst på med lite för många liter över publiken och scengolvet? Var det någon som försummat att använda, eh, sanitetsprodukter under den kritiska veckan i månaden? Var det kanske någon som försökte undanröja spår efter en illgärning? Eller var det rentav en hemsökt stackare som hade problem med en envis blodfläck på golvet eller mattan, en sådan där som vägrar låta sig tvättas bort, som i Oscar Wildes ”Spöket på Canterville”?
Det inlägg som fick min mystiske besökare att förirra sig hit (”Blod, eld och golvmoppar”) bjöd dessvärre inte på några lösningar på problemet och lär i alla händelser ha gjort denne besviken.

Raskt över till den andra googlingen, som lyder:

bloddonation för vampyrer

Ruta ur min serie "Verkligheten suger", 2012.

och har lockat hit minst ett halvt dussin besökare. Vad är nu detta? Kan det vara ett spår från en alldeles äkta och tämligen generös, alternativt luspank vampyr som vill dela med sig av några dyrbara droppar, som betingar så höga pengasummor på svarta marknaden i tv-serier som True Blood? Existerar de ändå, nattens barn, är odödlighet på denna jorden möjlig? Eller är det bara någon som förslösat alldeles för många timmar av sitt liv framför ovan nämnda tv-serie?
Ett mysterium, i sanning...

2 kommentarer:

  1. Ett av de populäraste sökorden på min finska blogg har något med kiss att göra... jag finner inte ord att beskriva hur fundersam jag blir över detta ..

    SvaraRadera
  2. Det förstår jag :-) Och eftersom sökordet ifråga lär vara finskt antar jag att man kan utesluta att det hade något med de sminkade herrarna från USA att göra...

    SvaraRadera