tisdag 24 december 2013

En nytecknad julhälsning


7 kommentarer:

  1. Very festive! :) I rely my Christmas greeting via my favourite singer:

    http://www.youtube.com/watch?v=qzM-n04qLlQ

    SvaraRadera
    Svar
    1. Indeed! :-) Sent svar, men bättre sent än aldrig, och hoppas du fick en fin jul. Tack för länken till Voltaire, jag är särskilt förtjust i "When You're Evil"... kan inte låta bli att associera den till min egen skelettgubbe. ;-)

      Radera
    2. Inte så pjåkig. :)

      Jag är glad att du gillar honom- jag försöker pådyvla hans musik på alla... Och han är inte helt oäven att titta på heller.

      Radera
    3. Sant, och han är förbaskat rolig. Hur har det gått med "pådyvlandet" då? ;-)

      Radera
  2. Jag har nog inte fått någon att bli lika biten som jag. :) Väldigt rolig- en kompis till mig såg honom i Australien och säger att det var den bästa konsert hon varit på. Förhoppningsvis kommer hab till Sverige en vacker dag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har själv inte hunnit lyssna igenom hälften av hans material, men då har jag ju något roligt framför mig också. :-)
      Får hoppas att han gör det - kommer till Sverige alltså. Han verkar ganska okänd här?
      Jo, man missionerar ju mer än gärna för musik man tycker mycket om, men än mer för lite mer obskyra artister, själv har jag till exempel försökt pracka på Hannah Furys musik på de flesta i bekantskapskretsen med någorlunda öppna sinnen. (Kanske jag redan har försökt med dig, du fick ju en CD av mig med låtar hopsamlade i all hast på en födelsedagsfest för ett par år sen minns jag...) ;-)

      Radera
    2. Själv ser jag fram mot hans nästa album som släpps snart. :) Ja, jag tror inte han är så känd här- det var en kompis i England som tipsade mig. Nu vet jag i och för sig ingenting om den svenska Goth-scenen, det är ju möjligt att han är känmd där.

      Ja, jag fick en, men hann typ lyssna på den en gång innan jag flyttpackade, och sedan har den aldrig dykt upp igfen. Ja, jag har fortfarande inte packat upp allt...

      Radera