onsdag 9 november 2011

Dödens klädnader

...är tyvärr inte titeln på någon kommande Döden-sida - än. Det vore dock roligt att teckna en sida med titeln ifråga framöver, den har en sådan härligt högtravande prettoton att tanken är svår att släppa. Skulle förvåna mig om det inte redan finns flera Fantomenäventyr med det namnet, och denna kalsongbeprydde vålnad och hans förehavanden förblir som alltid en osinlig inspirationskälla. :-)

Däremot syftar rubriken på att jag passade på att låna min vän Augusts kåpa nu i helgen som var med anledning av en så kallad Halloweenkväll på Harrys. Vilket givetvis måste delges här...

Harrys levde som alltid upp till sitt namn - harry! - om man nu känner till detta mycket målande norska ords betydelse*. Kiss kan för den delen också beskrivas med detta ord, men fullt så hemska är de ju inte att jag medvetet placerat dem under Dödens lie för det...

Min (i normala fall) vackra väninna "Länah". Det visade sig förstås att vi var de enda, förutom personalen, som gjort sig besväret att spöka ut sig...

Såhär fin var dräkten på min senaste utställning (Final Show på University of Shuddersfield i januari). Den visas här av Augusts stand-in, då det ju kan förefalla en aning suspekt att checka in ett skelett (om än i plast) i bagaget på flyget till England - eller var som helst i världen för den delen.


Vi skandinaver passar ju på att fira Halloween i veckor, så då kan jag lika gärna fläska på med den här tjusiga närbilden också efter alla tidigare Halloweenrelaterade inlägg... (även om jag inser att det borde räcka med dessa nu.)

*Harry: Ord som jag ständigt missionerar för. Härrör från Oslos överklasskretsar under tidiga 1900-talet. Slang för osofistikerat/vulgärt/dålig smak, och jag känner fortfarande inte till något motsvarande svenskt ord som är lika målande. http://no.wikipedia.org/wiki/Harry_(slang)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar