söndag 7 oktober 2012

Fantomentolkning och färsk Skelettserie - ute nu!

Stress. Detta begrepp, som används slentrianmässigt som någon slags statusförhöjande ursäkt för allt möjligt av alltför många i världen. Ett effektivt sätt att slippa ifrån saker och ting och samtidigt bekräfta inför omvärlden att man minsann har ett riktigt jobb där man är helt oumbärlig, alternativt upprätthålla en alltför bräcklig illusion om detsamma...
Icke desto mindre är det just stress som hindrat mig från att uppdatera bloggen med två viktiga nyheter under de två senaste veckorna - men, bättre sent än aldrig.

För det första så har jag för första gången fått äran att ta upp en helsida i färg i min gamla älsklingstidning Fantomen, under rubriken "Fantomen i skrattspegeln" där olika svenska tecknare tolkar vår vandrande vålnad ur en humoristisk synvinkel.

Min vän August med Fantomen #21 2012.

Tidningen med min tjusiga teckning finns att köpa åtminstone tills nu på torsdag den 11e oktober.
Tyvärr föll texten längst ner i bilden bort någonstans i korrekturen och skämtet med den, men för att komma med en rättelse så ska där stå "då Fantomen somnat på fel sida".
...

Och för det andra så har en färsk Skelettet-episod just kommit ut med Utopi nummer 7. En av mina allra bästa om jag får säga det själv, och den finns dessutom till skillnad från Fantomentidningen tillgänglig i välsorterade Pressbyråer ända fram till i december...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar