torsdag 12 april 2012

Förkylning och mentala virus

Håller just på att hämta mig från årets första obligatoriska och tämligen sega förkylning, så jag har inte orkat jobba särskilt mycket i veckan. När tecknarhanden vilar kompenserar dock sinnet med att absorbera såväl som formulera desto mer trams från allehanda källor. Som klippet nedan, och som detta blogginlägg...
Jag är uppenbarligen sen med att kommentera det, med tanke på att originalet som inspirerade denna annorlunda tolkning rönte som mest uppmärksamhet för ett par månader sedan. Själv upptäckte jag hur som helst båda för så pass kort tid sedan att låten snurrat runt i mitt huvud närmast oavbrutet i flera veckors tid. Vilket fick mig att komma fram till följande slutsats:
Ivrigt påeldade av det s.k. ”kriget mot terrorismen” har Messias anhängare till slut lyckats få fram det ultimata vapnet för slutgiltigt värlsherravälde...
För den dagen kommer då de förvandlat hela jordens befolkning till lallande dårar ur stånd att yttra annat än korta, gutturala stavelser som ”uh uh” och Frälsarens förnamn i bokstaverad form...

 
Till den som inte hört låten (eller sett något av klippen) vill jag bara poängtera att ni trycker på ”play” på egen risk... ;-)

Uh uh!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar